Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4030611403   L'avaluació competencial i l'educació inclusiva
2020-2021   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   15/10/2020 - 6/11/2020 (15 hores) de h a h
   I-E Teresa Altet
   c. Mallorca, s/n (Rubí) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental III
  
   Activitat passada a format virtual, Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19.
  
Inscripció   01/09/2020 - 12/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   L'activitat sorgeix de la necessitat de seguir unificant criteris amb el centre d'educació especial de Ca n'Oriol amb el qual comparteixen projecte.
  
Objectius   - Compartir, conèixer i aprofundir en els propòsits, eines i instruments de recollida de dades i evidències per l’avaluació i per la transmissió i emmagatzemament de la informació.
- Compartir, conèixer i aprofundir en les formes i moments d’avaluar, l’ús d’eines i instruments de recollida de dades i evidències per a l’avaluació compartida amb l’alumnat, les formes de la transmissió per a la generació de nou coneixement i l’emmagatzemament de la informació per a la seva posterior utilització.
- Compartir, conèixer i aprofundir en l’avaluació i la metacognició de l’alumnat per avançar en l’aprendre a aprendre.
  
Continguts   1. Per a què avaluar i avaluar diferent? (Currículum, tipus de continguts, eines d’avaluació, l’avaluació com activitat i la seva funció/funcions, connexió emocional....)
. Com avaluem ara? (Com hem arribat als nostres informes i eines?, Què pretenem amb ells? Quines funcions es cobreixen?...)
. Què ens serveix? I què ens “fa nosa”? (reflexionem des de la pràctica sobre allò que constitueix la nostra avaluació imbricada en la metodologia que emprem)
. Nosaltres, els/les docents, ens avaluem? Com ens agrada que ens avaluïn? (Detecció d’aquest “forat” a la nostra avaluació... reflexionem!)

2. L’avaluació formativa i formadora (aprendre fent, regulació, planificació, autoavaluació, coavaluació, heteroavaluació... lideratge de l’alumnat)
. Les activitats competencials i l’acompanyament de les mateixes
. Com gestionem les activitats competencials? Compartim objectius i finalitats amb l’alumnat? (inici d’una avaluació compartida, habilitats executives, conductes, i actituds...en el treball cooperatiu)
. Com iniciar i acabar una sessió per afavorir l’aprenentatge i la metacognició?

3. L’avaluació competencial en mans dels seus protagonistes (lideratge de l’alumnat, informació a les famílies i valor del que s’aprèn a l’escola...poden ajudar?...tasca exclusiva dels mestres?)
. Avaluació compartida
. Els informes d’avaluació. Com millorar-los per tal que siguin més formatius per alumnes i famílies? (incloure aspectes, tractar-los separadament...)

4. Referents per avaluar els tres nivells d’adquisició de les competències
. Practica, reflexió i construcció d’un marc propi compartit.

5. Altres eines per acabar de situar-nos en l’avaluació al centre.
. Què ha canviat, què cal tenir en compte?
. Què ens poden aportar les companyes del CEE ca n’Oriol de la seva formació?
  
Avaluació   Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Professorat de l'IE Teresa Altet
  
E-mail   crp-rubi@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   15/10/2020   1000   1100 
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   divendres   06/11/2020   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent